Το Defender τολμά το ακατόρθωτο. Ειδικά σχεδιασμένο, εξαιρετικά επιθυμητό και άκρως ανθεκτικό, είναι ένας σύγχρονος ήρωας που τιμά το παρελθόν του και παράλληλα προετοιμάζεται για το μέλλον.
Το πρώτο στον κόσμο επιτυχημένο πολιτικό όχημα 4x4, διαμόρφωσε έναν κόσμο που συνέβαλε στην αλλαγή του – ανοίγοντας νέες δυνατότητες για περιπέτεια, επαγγελματική χρήση και ανθρωπιστικές δράσεις σε κάθε ήπειρο.
Το Defender έχει αφήσει το στίγμα του και στον χώρο του πολιτισμού. Έχει μεταφέρει βασιλιάδες σε περιοδείες σε όλο τον κόσμο και έχει βρεθεί στο επίκεντρο της δράσης με μερικούς από τους μεγαλύτερους αστέρες του κινηματογράφου.
Δύο άνδρες έκαναν όλα αυτά πραγματικότητα – οι πρωτοπόροι αδελφοί Wilks. Ο Spencer Wilks ήταν ο διευθύνων σύμβουλος της Rover Company, ενώ ο Maurice, ως αρχιμηχανικός, είχε πάντα το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον
Η ιστορία του Defender αρχίζει το 1947 στην παραλία Red Wharf Bay, στο νησί Anglesey της Ουαλίας. Ο Maurice Wilks σχεδίασε στην άμμο το σχήμα αυτού που θα γινόταν ένα από τα πιο εμβληματικά οχήματα της ιστορίας.
Σε διάστημα ενός έτους, το ολοκληρωμένο Land Rover παρουσιάστηκε στο κοινό. Ένα εξαιρετικό δείγμα βιομηχανικού σχεδιασμού, δημιουργήθηκε για να είναι ικανό, με πάνελ αλουμινίου, πολύ κοντούς προβόλους και, το σημαντικό ένα επιλέξιμο σύστημα τετρακίνησης.
Σε όλα τα μοντέλα εκτός από τα πρώτα, οι μοχλοί με τα κόκκινα και κίτρινα κουμπιά στο κιβώτιο ταχυτήτων έκαναν τη διαδικασία μετάβασης από την 2WD κίνηση στην στην τετρακίνηση πιο απλή, διευκολύνοντας τη σε κάθε περίπτωση. Αυτό είναι ο πρόγονος του καινοτόμου συστήματος Terrain Response του σύγχρονου Defender.
Σε διάστημα λίγων μηνών, το δημιούργημα του Wilks ήδη κυκλοφορούσε σε όλο τον κόσμο. Πολύ σύντομα, άρχισε να συνοδεύει τη βρετανική βασιλική οικογένεια. Το πρώτο State Review Land Rover, με την ειδικά σχεδιασμένη πίσω πλατφόρμα του, χρησιμοποιήθηκε για να υποδέχεται τα πλήθη κατά τη διάρκεια της πρώτης περιοδείας της Βασίλισσας Ελισάβετ Β' και του Δούκα του Εδιμβούργου, Πρίγκιπα Φίλιππου, στην Κοινοπολιτεία το 1953.
Καθ' όλη τη διάρκεια της μακρόχρονης ζωής της, η βασίλισσα Ελισάβετ Β' εθεάθη συχνά πίσω από το τιμόνι ενός Defender στα βασιλικά κτήματα, όπου τα Defenders συνεχίζουν να εξυπηρετούν την Βασιλική Οικογένεια.
Το αυτοκίνητο θα προσφέρει επίσης τη δυνατότητα σε έναν νέο τύπο εξερευνητή να κατακτήσει κάθε γωνιά του πλανήτη, ανεξαρτήτως εδαφικών προκλήσεων. Η θρυλική Αποστολή της Άπω Ανατολής από τα πανεπιστήμια της Οξφόρδης και του Κέιμπριτζ έγινε πρώτο θέμα όταν έξι πανεπιστημιακοί φοιτητές οδήγησαν 18.000 μίλια από το Λονδίνο μέχρι τη Σιγκαπούρη το διάστημα 1955-56.
Οι Βρετανοί George και Jinx Rodger, καθοδηγούμενοι από την ίδια φιλοσοφία, ταξίδεψαν 10.000 μίλια σε επτά χρόνια με το Station Wagon τους, καταγράφοντας τις απειλούμενες φυλές και την άγρια ζωή της Αφρικής. Παράλληλα, η Καναδή βιολόγος Μπρίστολ Φόστερ και ο καλλιτέχνης της άγριας ζωής Ρόμπερτ Μπέιτμαν πραγματοποίησαν ένα εντυπωσιακό ταξίδι 40.000 μιλίων σε όλο τον κόσμο. Υπήρξαν και άλλοι που ακολούθησαν παρόμοιες διαδρομές.
Αυτά τα επιτεύγματα συνέβαλαν στη δημιουργία μιας σκηνής ψυχαγωγικής off-road οδήγησης. Οι συμμετοχές στο Camel Trophy, το οποίο θυμίζει παγκόσμιο πρωτάθλημα 4x4, ενέπνευσαν τη δημιουργία του ιδανικού εργαλείου πολλαπλών χρήσεων, κατάλληλου για τις πιο απαιτητικές αποστολές ή απλώς για ευχάριστα ταξίδια σε κάμπινγκ.
Το Defender μετέτρεψε την τάση σε παγκόσμιο φαινόμενο. Συνεχίζει να κρατάει τη φλόγα ζωντανή, ως η ενσάρκωση της περιπέτειας, της off-road οδήγησης και του ανθρωπισμού
Αυτό κατέστη δυνατό επειδή, πάνω απ' όλα, σχεδιάστηκε για να είναι ικανό. Και παραμένει. Κάθε νέα έκδοση έχει εξελιχθεί περαιτέρω, καθορίζοντας πρότυπα που οι άλλοι προσπαθούν σκληρά να ακολουθήσουν.
Νέα, μεγαλύτερα μεταξόνια βελτίωσαν την ευχρηστία του αρχικού μοντέλου επιτρέποντας την προσθήκη παραλλαγών Pick-up και Station Wagon. Το Station Wagon εισήγαγε τα περίφημα αλπικά φώτα τοποθετημένα στα πλάγια της οροφής, προσφέροντας αυξημένο φωτισμό μέσα στο αυτοκίνητο και καλύτερη ορατότητα κατά την οδήγηση σε στροφές σε ορεινές διαδρομές.
Οι κινητήρες έγιναν πιο ισχυροί και αποδοτικοί, ωστόσο το αυτοκίνητο παρέμεινε λειτουργικό. Ένα αρχικό προαιρετικό «πακέτο άνεσης» προσέφερε ελάχιστα περισσότερα από επενδύσεις στην οροφή και τις πόρτες. Παρ' όλα αυτά, ένα χαρακτηριστικό έχει διατηρηθεί διαχρονικά - η δυνατότητα παραγγελίας ενός Defender με ανθεκτικά και ελαστικά πατάκια που πλένονται.
Κατά την πρώτη δεκαετία του, το 70% της παραγωγής εξήχθη σε 150 χώρες. Πριν από αυτό, κανένα όχημα δεν είχε αφήσει τόσο μεγάλο αποτύπωμα στον κόσμο. Για αμέτρητους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, ίσως ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που αντίκρισαν ποτέ.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις περιλάμβαναν και στρατιωτικές εκδόσεις, γεγονός που οδήγησε στην υιοθέτηση της ονομασίας Defender, η οποία θα χρησιμοποιούνταν αργότερα για όλες τις παραλλαγές. Πολλά πολιτικά μοντέλα ανέλαβαν επίσης ειδικές αποστολές , λειτουργώντας ως οχήματα έκτακτης ανάγκης, ασθενοφόρα και υδραυλικές πλατφόρμες.
Το Defender συμμετείχε ακόμη και σε αγώνες ράλι, μεταμορφωμένο σε μια εντυπωσιακή αγωνιστική μηχανή από τους ειδικούς της Bowler στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η αναμφίβολη ανθεκτικότητα του έχει καταστήσει το μοναδικό 4x4 ακόμα πιο περιζήτητο. Η Σειρά ΙΙ του 1958 ενίσχυσε την οπτική του γοητεία, εισάγοντας την χαρακτηριστική καμπύλη μεσαία γραμμή που διατηρείται μέχρι σήμερα στο Defender.
Η γοητεία αυτή το οδήγησε στους πιο λαμπερούς προορισμούς. Στη διάρκεια της δεκαετίας του '60, εμβληματικές προσωπικότητες όπως η Marylin Monroe, ο Steve McQueen και ο Paul McCartney απαθανατίστηκαν με την επιβλητική δημιουργία των αδελφών Wilks.
Οι σύγχρονες ανέσεις άρχισαν να δίνουν το παρών στη Σειρά ΙΙΙ από το 1971 και μετά, περιλαμβάνοντας ένα επενδεδυμένο ταμπλό και έναν πίνακα οργάνων τοποθετημένο πίσω από ένα νέο, κομψό τιμόνι. Επιπλέον, η ισχύς των V8 προσφέρθηκε σε εκείνους που επιθυμούσαν ανώτερες επιδόσεις, τόσο στον δρόμο όσο και εκτός αυτού.
Το County του 1982 αποτέλεσε μια ακόμη απόδειξη ότι αυτό το 4x4 ήταν πολύ περισσότερο από ένα απλό εργαλείο δουλειάς. Ξεχώριζε εξωτερικά με νέα χρώματα και αυτοκόλλητα, ενώ για πρώτη φορά προσέφερε καθίσματα με υφασμάτινη επένδυση.
Ένα χρόνο αργότερα, οι εκδόσεις Ninety και One Ten εισήγαγαν τη σχεδίαση του εμπρός μέρους που έμελλε να να διατηρηθεί μέχρι το τέλος της παραγωγής του κλασικού Defender. Ο πετρελαιοκινητήρας Turbo έκανε την εμφάνισή του, συνοδευόμενος από ένα αναβαθμισμένο εσωτερικό. Η άνεση βελτιώθηκε επίσης χάρη στη νέα ανάρτηση με ελατήρια σπείρας.
Η ονομασία Defender λανσαρίσηκε το 1990. Αντικατοπτρίζει πλήρως τα συναισθήματα των πελατών παγκοσμίως για αυτό το εξαιρετικό όχημα: αξιόπιστο, σταθερό, στιβαρό και ανθεκτικό. Δημιουργήθηκε για να εξερευνά τον πλανήτη.
Το σύγχρονο Defender συνεχίζει αυτή την κληρονομιά. Το ανανεωμένο είδωλο είναι παγκοσμίως κορυφαίο τόσο σε ασφάλτινους δρόμους όσο και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Το πιο ανθεκτικό και ικανό Defender που έχει δημιουργηθεί ποτέ, είναι ασταμάτητο και εύκολα αναγνωρίσιμο.
Διαθέσιμο σε εκδόσεις 90, 110 και 130, με δυνατότητα μεταφοράς έως και οκτώ ατόμων, το κάθε μοντέλο έχει τα δικά του μοναδικά ταλέντα Το Defender Hard Top, από την άλλη, προορίζεται για επαγγελματική χρήση, διαθέτοντας αμάξωμα 90 και 110 για την εξυπηρέτηση επαγγελματικών αναγκών.
Όλα έχουν δοκιμαστεί κάτω από τις πιο απαιτητικές συνθήκες, από την παγωμένη Αρκτική μέχρι την έρημο. Κάθε μοντέλο διαθέτει ένα αμάξωμα τρεις φορές πιο ανθεκτικό από τους 4x4 ανταγωνιστές του.
Η ανθεκτικότητα και η βιωσιμότητα αποτελούν μέρος του οράματος της Defender για μία σύγχρονη μορφή πολυτέλειας μέσω σχεδιασμού. Το Defender 110 διατίθεται ως ηλεκτρικό υβριδικό.
Αναδεικνύοντας την ηρωική και χαρισματική του προσωπικότητα, συνεχίζει να προάγει το ανθρωπιστικό έργο καθώς και τις πρωτοβουλίες προστασίας μέσω της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εταιρειών Ερυθρού Σταυρού και Ερυθράς Ημισελήνου, καθώς και του Tusk Trust.
Έχει απαθανατιστεί στα Lego, ενθαρρύνοντας μια νέα γενιά παγκοσμίως να εξελιχθεί σε σύγχρονους ήρωες. Είναι επίσης αστέρας του κινηματογράφου.
Οι λάτρεις του James Bond θα δουν το Defender 110 SVX Double Cabs στο SPECTRE, οποίο σχεδιάστηκε για να καταδιώξει τον 007 σε μία ορεινή περιοχή των Άλπεων. Ωστόσο, το σύγχρονο Defender ήταν αυτό που αντιμετώπισε την πιο σκληρή δοκιμασία. Οι κασκαντέρ οδήγησαν σε ακραίες, off-road συνθήκες έναν στόλο με μοντέλα 110 στο No Time To Die, την 25η περιπέτεια του Bond για τη δημιουργία μιας εντυπωσιακής σκηνής καταδίωξης με αυτοκίνητο.
Ήταν ο κατάλληλος ρόλος για ένα όχημα που πλέον αποτελεί ένα ανεξάρτητο brand. Το Defender έχει ένα ηλεκτρικό όραμα στο άμεσο μέλλον, αλλά συνεχίζει να είναι αυτό που ήταν από το 1948 - ένα σύμβολο ελευθερίας